Myrorna

Vill ni prova på scouting för barn under 8 år tillsammans med förälder eller annan vuxen (mor- farförälder, grannen, kompisens mamma…) Vårt åldersfokus är 5-7 år men även yngre barn är välkomna då vi gör aktiviteter tillsammans, en vuxen och ett barn. Vi är alltid ute i naturen och tillsammans leker vi, äter gemensam medhavd lunch, pysslar och lär oss om djur och natur. En vuxen kan förstås ha med sig flera barn eller så kan ett barn ha med sig flera vuxna – det som passar er bäst!

Familjescouting

Vi träffas ungefär en söndag per månad mellan klockan 10-12

Datum vårterminen 2024

• 21 januari
  • 18 februari
  • 10 mars
  • 13 april (lördag) Myrorna medverkar på Birkaballt
  • 14 april
  • 24 april (onsdag) S:t Göran (med hela kåren)
  • 17 -18 maj
  • 4 juni sommaravslutning (med hela kåren)

Vad kostar det? Kostnaden är 257 kr/termin för första barnet och 67 kr/termin för nästa barn. Detta då scouter under åtta år som är registrerade i en familjescoutavdelning har en rabatt á 45 kr/termin på den del av avgiften som går till Scouterna centralt.

Plats: Vi träffas vid vår scoutstuga i Sandvik (se här).

Frågor och funderingar? Ta i så fall kontakt med någon i ledargruppen för familjescouting genom att skicka ett mejl till  myrorna-ledare @ viksjo. scout. se

Varmt välkomna till Familjescoutavdelningen Myrorna!

Anmälan finns här.

Familjescouting Myrorna 5-7 år