Vi behöver dig!

Vår scoutkår är en ideell organisation där alla ledare jobbar frivilligt och utan betalning. Därför är scoutkåren beroende av att det finns många vuxna som hjälper till och som förälder till scout i Viksjö scoutkår tillhör du den gruppen.

Vi tycker att scouting är det roligaste som finns. Du är välkommen att uppleva glädjen med oss. Att vara scout handlar mer om glöd än att göra upp eld.

Bli scoutledare

Bästa sättet att umgås med ditt barn. ”Tusen gånger roligare än att stå i en kall ishall”, har det sagts. Bli en av 4-6 scoutledare som ansvarar för en avdelning. Räkna med att delta två timmar varje vecka. Var redo för kul! Prata med vår köansvariga.

Punktinsatser i avdelningen

Vill du vara med på ett scoutmöte? Vill du utbilda scouterna om första hjälpen? Kan du orientera? Är du brandman? Vill du hjälpa till med städning? Kan du handla mat till hajken? All hjälp tas väldigt gärna emot. Prata med avdelningsledaren.