Viksjö Scoutkår har två scoutlokaler – Fjällvik och Sandvik.
Vår fina scoutlokal Fjällvik är återuppbyggd efter branden februari 2013. Här bedriver vi nu vår scoutverksamhet igen men vi kommer fortfarande att ha verksamhet i vår andra scoutstuga i Sandvik också.
FjällvikMer information om Fjällvik, som ligger alldeles bredvid Fjällenskolan i Viksjö, och hur du kan hyra lokalen hittar du på sidan om Fjällvik. Det finns också sidor om återuppbyggnaden och lite bilder från branden sportlovet 2013.

Vår andra stuga, Sandvik, som ligger i natursköna Görvälns naturreservat kan också hyras för hajker, övernattningar eller enklare hajker.
Mer information och hur du hyr stugan hittar du på sidan om Sandvik. Här bedriver vi också ett Café på söndagar under höst- och vårtermin. Kom och ta en kopp kaffe och en våffla på söndagspromenaden!