Viksjö Scoutkårs aktivitetsfond

Aktivitetsfonden är till för aktiva scouter i Viksjö Scoutkår som ska ge sig ut på äventyr arrangerade av Scouterna eller tillhörande underorganisation, så som ett distrikt eller scoutkår.

Medel ur aktivitetsfonden kan ansökas en gång per termin. Storleken på bidraget bestäms genom att fondpotten om 15 000 kr delas med antal ansökanden. Dock finns ett takbelopp om 3000 kr per ansökan eller om deltagaravgiften understiger denna summa. Kvarvarande pengar i potten förs över varje termin till Lägerfonden.

Utbetalning av bidrag från Aktivitetsfonden sker med krav om motprestation. Den som erhåller bidrag ska dokumentera sin upplevelse på ett valfritt sätt samt dela med sig av sin berättelse inom scoutkåren som inspiration till andra scouter och ledare.

Ansökningar ur höstterminens pott ska vara Kårstyrelsen tillhanda senast samma dag som kårens terminsavslutning, beslut tas på nästkommande kårstyrelsemöte varefter eventuell utbetalning sker sista bankdagen i januari.

Ansökningar ur vårterminens pott ska vara Kårstyrelsen tillhanda innan april månads utgång, beslut tas under kårstyrelsemötet i maj varefter eventuell utbetalning sker sista bankdagen i maj.

Ansökan görs genom formuläret nedan

Ansökan Aktivitetsfonden

Namn/Kontaktperson(Obligatoriskt)