Här kan du göra en intresseanmälan för dig eller ditt barn för att börja i Viksjö Scoutkår.

Viksjö Scoutkår är en populär förening och en förutsättning för medlemskap är att registreras i vår kö. Ledares barn har förtur i kön. Ni förbinder er inte till någonting och det kostar ingenting att stå i kö. Om ni ändrar kontaktuppgifter v.v. meddela oss på medlem.viksjoscout@gmail.com.
Fyll i formuläret nedan. Kontrollera att alla fält är korrekt ifyllda.

Ni blir kontaktad när det finns plats. Intagning sker normalt till start av höstterminen.

Som förälder kan du även meddela om du är intresserad av att vara med som ledare också. Intresse för att vara ledare ger förtur i kön för ditt barn och anges dels på scoutens anmälan, dels genom att den vuxne gör en egen anmälan via samma formulär.

För att underlätta hanteringen av anmälan kan du i fältet ”Noteringar” ange önskemål om ert barn vill gå tillsammans med en speciell kompis, en speciell avdelning eller dag.

Avdelningar och dagar att ange i fältet ”Noteringar”

• Spårare (Åk 2-3 / 8-10 år)
    • Fjädrarna (Tisdagar)
    • Tomahawkerna (Onsdagar)
    • Mockasinerna (Torsdagar)
  • Upptäckare (Åk 4-5 / 10-12 år)
    • Jaktfåglarna (Tisdagar)
    • Skogsfåglarna (Onsdagar)
  • Äventyrare (Åk 6-8 / 12-15 år)
    • Vandrarna (Måndagar)
    • Spejarna (Tisdagar)
  • Utmanare (Åk 15 – 19 år)
    • Pingvinerna (Utmanare)

För vuxna kan du också i fältet ”Noteringar” ange om ansökan gäller för ledare eller kårfunktionär.