Var med och skapa äventyr för unga som gör världen bättre!

Scouternas vision är ”Unga som gör världen bättre” och vi i Viksjö Scoutkår strävar efter att främja barn och ungdomars utveckling genom att bedriva en kvalitativ, utvecklande, trygg och hållbar verksamhet för alla barn och ungdomar i Viksjö, stödd av kompetenta och engagerade vuxna.

Just de sista sex orden ovan, ”stödd av kompetenta och engagerade vuxna” är väldigt viktiga och för att vi som engagerar oss helt ideellt i verksamheten ska kunna och orka leva upp till detta behöver vi hela tiden bli fler vuxna för att kunna erbjuda än fler barn upplevelsen att vara scout.

Förutom att vara med och fostra unga som gör världen bättre och därmed konkret bidra till en bättre värld så är det både utvecklande och roligt att vara scoutledare eller funktionär i kåren. Vi ledare och funktionärer träffas några gånger per termin, dels för att diskutera hur vi ska föra kåren framåt och dels för att umgås, lära känna varandra och ha kul tillsammans. Viksjö Scoutkår står för relevant och rimlig utbildning kopplat till din roll och Scouterna har något som kallas för Ledarskapsön där du kan läsa mer om vilka utbildningar som erbjuds.

Vi arbetar aktivt med att skapa en trygg och säker miljö får både scouter, ledare och funktionärer och ett led i detta är att alla vuxna måste visa upp ett utdrag ur belastningsregistret vart tredje år samt genomföra webbutbildningen Trygga Möten vart tredje år.

Nedan följer ett urval av områden där vi behöver bli fler men hittar du inget som intresserar dig så hör av dig ändå så hittar vi något tillsammans. Alla behövs för våra barn och ungdomar!

Fyll i formuläret nedan med att kort berätta om vem du är samt vad du vill hjälpa till med så hör vi av oss!

TACK!

Intresseanmälan vuxen

Namn(Obligatoriskt)
Områden att hjälpa till med