Sandviksstugan ligger i Görvälns naturreservat nära Sandviks brygga och bad vid Mälaren.  Du kan hyra vår scoutstuga i Sandvik för hajker, övernattningar eller enklare fester.

Stugan har två sovrum på övervåningen och ett större samlingsrum / matsal samt kök med elspis, micro på undervåningen. Stugan rymmer 20-30 övernattande i personer och har porslin (tallrikar, glas, bestick) för cirka 20 personer.

Observera dock:

• En vuxen/myndig måste närvara under hela uthyrningen.
  • Det finns inget rinnande vatten i stugan. Vatten kan hämtas vid ett vattenutkast på gaveln på Sandviks Gård, cirka 200 meter från stugan (ni behöver inte knacka på för att hämta vatten), se bild. Alternativt kan man ta med eget vatten.
  • Stugans toalett är torrdass / bajamaja på gården.
    • Vid större arrangemang (mer än 30 personer) behöver hyresgästen komma överens med kåren (uthyraren) om latrinhanteringen.
    • Extra tömning av dasstunnor debiteras med 700 kr/st.

Tips & anvisningar:

• Termostaten på elementen kan ändras till läge ”2” under uthyrningen vid kallt väder, men MÅSTE vridas tillbaka till läge ”1” när ni lämnar stugan.
  • Städutrustning, extra lampor och stolar mm. finns i förrådet mitt emot kyl/frys.
  • Sopor måste tas med av hyresgästen. Soptunnorna vid Sandvik är avsedda för kårens verksamhet.
  • Det finns flera förråd med hänglås på i huset, var vänlig respektera att dessa är avsedda för kårens verksamhet.

För att titta hit, se karta.

Uthyrningspriser Sandvik från och med 2019.

Kategori Veckodag Pris
Scoutkår (eller
medlem i scoutkår)
Ett dygn i veckan 400 kr
Fredag – Söndag (hel helg) 1800 kr
Söndag eftermiddag 400 kr
Privatpersoner, föreningar
och skolor
Ett dygn i veckan 1000 kr
Fredag – Söndag (hel helg) 2000 kr
Söndag eftermiddag 1000 kr
Företag Ett dygn i veckan 2000 kr
Fredag – Söndag (hel helg) 5000 kr
Söndag eftermiddag 2000 kr

Är du intresserad av att hyra lokalen?

Kontakta vår stuguthyrare: Anne-Lies Österlund

Är Sandviksstugan ledig? Hitta stugbokningarna i uthyrningskalendern: