Unga ledare-programmet

Scoutprogrammet i sig innehåller en hel del ledarskap men för de ungdomar som vill lära sig mer om ledarskap och självledarskap och vara ledare för yngre scouter har vi tagit fram konceptet Unga ledare. Ett upplevelsebaserat program för att lära ungdomar ledarskap och självledarskap för att utveckla förmågan att ta ansvar för att hjälp andra att växa, sina egna liv, fatta välgrundade beslut och nå sina mål. Programmet syftar till att ge ungdomarna verktyg, kunskap och färdigheter som stödjer deras personliga utveckling och skapa ledare för en bättre värld i linje med scouternas vision ‘unga som gör världen bättre’.

Programmet är öppet för scouter i Viksjö scoutkår i åldersspannet 13 till 25 år.

Kontakta Ulrika Sjösten, ulrika.sjosten@viksjo.scout.se, eller Mikael Ulander, mikael.ulander@viksjo.scout.se, om du vill veta mer om programmet.